CLASSIC lugu

Classic sündinud Hawaii Expressis 1999

CLASSIC – sündinud Eestis, Hawaii Expressis

CLASSIC on siinsamas Eestis, Hawaii Expressis sündinud rattabränd, mille arendamist veavad juba 20 aastat meie oma tiimiliikmed tehnikadirektor Enn Rohtla ja Hawaii üks loojatest Kaijo Kuusing. Meie rattabrändi eduloos osaleb iga Hawaii Expressi töötaja, kes komplekteerib rattaid, jagab ostuvalikute ja hoolduse tegemise käigus saadud kogemusi ning mõtleb kaasa, mis aitaks CLASSIC rattaid üha paremaks tuunida. CLASSIC rataste loomises osalevad ka Eesti rattasõbrad, kelle eelistused ja vahetu tagasiside sillutavad teed järgmiste aastakäikude mudelitele.

Vahva seltsiline

Hawaii Express toodab CLASSIC rattaid, et need oleksid usaldusväärseks partneriks rattasadulas päevi veetvale toimekale tööinimestele, innustavaks ja vastupidavaks seltsiliseks seiklejatele ja spordiharrastajatele ning isikupäraseks liiklusvahendiks või koguni moekaks aksessuaariks linnaliiklejatele.

Usaldusväärne ratas taskukohase hinnaga

CLASSIC mudelivalikus on keskeltläbi 60 erinevat ratast, mis loodud suurte ja väikeste soove ning vajadusi, siinseid tee- ja ilmastikuolusid arvesse võttes ning valmistatud hoolikalt valitud komponentidest, tänu millele saame kindlustada maksimaalse vastupidavuse taskukohase hinnaga. Kasutades Hawaii Expressi 25 tegevusaasta jooksul rattamaailmas akumuleerunud teadmisi ja kogemusi, suudame pakkuda suurtest rattatootjatest oluliselt paremaid lahendusi väiksema hinnaga.

CLASSIC sünnilugu, alates 1999

Idee luua oma rattabränd tekkis 1990ndate lõpus, kui Hawaii Express oli saavutanud rattaringkonnas juba usaldusväärse eksperdi maine. Me polnud rahul suurte rattatootjate mudelivaliku ja hinnapoliitikaga. Hakkasime otsima võimalusi oma rataste tootmiseks, mille tehnilisi lahendusi, disaini ja kuvandit saaksime ise kujundada. Alates 1999. aastast valmivadki CLASSIC rattad 100% Hawaii Expressi eritellimusena. Töötame iga päev selle nimel, et leida CLASSIC rataste arendamiseks tehnoloogilisi lahendusi ja komponente, mis on tõestanud end kvaliteetsete ja töökindlatena, parandavad sõiduomadusi ja pakuvad ehedat sõiduelamust. Jälgime pidevalt maailma rattatrende, vaatame ringi messidel, metsas ja asfaldil, et pakkuda just sellise ehituse, disaini ja tehnikaga rattaid, mis homsetele ootustele vastavad ning praktikas toimivad. Oleme paindlikud, kiired ja efektiivsed.

Nime lugu

Otsustasime anda rattabrändile nime, mis oleks lihtne ja meeldejääv, universaalne, kõnetaks nii linnaratturit kui sportijat Eestis ja mujal. Uus rattamärk võeti kohe hästi vastu, sest hinna ja kvaliteedi suhe oli paigas, mudelivalik sobiv ning Hawaii Express selle loojana ja soovitajana usaldusväärne.

Mitte ainult Eestis

CLASSIC rattad sõidavad viimased 19 aastat ka Lätis ja Leedus. Usume, et toimivate ja taskukohaste ratastega on igal pool võimalik konkurentsis olla.

CLASSIC – 100% Hawaii Expressi tellimustöö

Paneme CLASSIC mudelid kokku parimatest rattamaailmas saada olevatest komponentidest, enamuses kasutame Jaapani firma Shimano käiguosa ja vaheteid. Iga rattamudel valmib Hawaii Expressi tehnilise kirjelduse ja disaini põhjal rätsepatööna meie tiimiliikmete hoolika järelevalve ja testimise saatel.

Enne, kui ratas jõuab poodi müügile, me:

  • jälgime rattamaailma arenguid, trende, müügistatistikat ning konkurentide tegevusi, et näha, mida uut võiks vaja minna, millised lahendused on saadaval, mida saame teha teistest erinevalt ja paremini
  • koostame iga mudeli ja raamisuuruse täieliku tehnilise joonise, spetsifikatsioonid ja esialgse disainikavandi koos soovitud värvimislahenduste ja värvikoodidega
  • küsime pakkumisi erinevatelt tehastelt, räägime läbi tootmise tingimused
  • arvestame kavandi põhjal tehase tagasisidet võimaluste või vajalike muudatuste kohta
  • toodame tehases mudelinäidised ja toome need koju katsetamiseks
  • testime prototüüpe Eestis
  • viime testide järel kavanditesse vajalikud muudatused
  • kinnitame mudelid masstootmisesse
  • oleme 100% kohal, kui rattaid tootma hakatakse, ja juhime igat töölõiku
  • eelseadistame tehases tootmisliini ja iga töölõigu ning masinad meie rataste kokkupanekuks vajaliku spetsiifika kohaselt, viime töid teostavad inimesed vajalike detailidega kurssi
  • kontrollime iga päev kohapeal tootmisliinil kokku pandavaid rattaid, nende pakkimist ja teele panekut

Tootmistsükkel kestab ühtekokku umbes aasta. Loomisest testimise ja tellimiseni kulub pool aastat, lõplikult kinnitatud tootmisvalmis mudelist kõikidele meie ratastele määratud sajakonna erineva komponendi igast maailma otsast tellimiseks ja tootmisliinile kokku toomiseks kulub veel vähemalt neli kuud ning tootmine kestab kuu-poolteist. Ühes päevas toodetakse 300-800 CLASSIC ratast, kusjuures 1-2 tootmisliinil võib töös olla kuni kuus mudelit korraga. Rattad pakitakse ning saadetakse üle mitme ookeani Eestisse 40-50 päeva jooksul, misjärel need ladustatakse meie Tallinna kesklaos. Sealt liiguvad rattad meie transpordiga poodidesse, kus need käsitsi kokku pannakse, reguleeritakse ja enne müügisaali jõudmist veel põhjalikult üle kontrollitakse. Täiendava kvaliteedimärgina pakume ostuaasta lõpuni esimest hooldust tasuta.

Ühte CLASSIC mudelit teeme senikaua, kuni ta on hea ja vastab ootustele, tuunides igal aastal pisut tehnikat ja välimust. Keskmiselt on mudeli või mudeliperekonna eluiga 3-5 hooaega, igal aastal lisandub valikusse 5-10 uut CLASSIC mudelit, sama palju võtame ka müügilt või muudame. Suudame toota mistahes mudelis ja värvilahenduses rattaid alates 50 ühikust, kuid vajadusel on võimalik toota ka eritellimusena spetsiaalrattaid ning personaalse disainiga rattaid.

Üldjuhul püsib CLASSIC rattavalik 50-60 mudeli piires. Esindatud on kõik peamised rattatüübid jooksurattast laste-, noorte-, maastiku- ja linnarattani, täisvarustusega ja ilma, hooldusvaba rummusisese ja tavapärasema välikäiguvahetusega, aga ka erirattad nagu kokkupandavad rattad, fatbike, BMX. Igal mudelil on soodsamad terasraamiga ning kergemad ja paremad aluraamiga ja alukahvliga või amordiga variandid.

Tootmine ja kvaliteet

20 aasta jooksul oleme CLASSIC rattaid tootnud viies erinevas Aasia riigis.

Tehaste otsingul arvestame nii kvaliteeti kui hinda, kohapealset ja Euroopa Liidu poliitikat. Alustasime tipptehnoloogilises Taiwanis, edasi liikusime soodsamasse Hiinasse. Kui Eesti astus Euroopa Liitu, lisandus ca 65% tollimakse päritolumaale ja pidime mõistliku lõpphinna saavutamiseks tootmisriiki ja tehast mitmel korral vahetama.

Aasias tehakse hästi! Hiinas tootsime CLASSIC võistlusrattaid ühes maailma tuntuimas tehases samal liinil, kus valmistati TREK, GT, FUJI jt tippmärkide rattaid. Järgmisena tootsime CLASSIC rattaid samas tehases, kus meie rataste kõrval väljusid liinilt SPECIALIZED, CUBE, kümnekonna Saksa ja Hollandi, aga ka tuntumate Rootsi ja Soome rattamärkide toodang.

Kõik meie rattad on valminud kõrgeimatele ISO sertifikaatidele ja Euroopa Liidu karmimatele ohutus- ja keskkonnanõuetele vastavates tehastes.

Kas teadsid – põnevaid fakte

  • CLASSIC on eelistatuim rattamark Eestis. Igal aastal ostetakse 8000 CLASSIC ratast. 20 aastaga on peremehe leidnud kokku üle 120 000 CLASSIC ratta!
  • Keskmine CLASSIC ratas maksab alla 300 euro. Mudelite hinnad jäävad vahemikku 99 – 499 eurot.
  • Kõige pärjatum CLASSIC ratas on olnud Eesti meestele 2006. aastal Pariis-Dakari rattarallil kaksikvõidu toonud maastikumudel Team.
  • Kõige kiirem CLASSIC ratas on olnud Rein Taaramäe nooruspõlve maanteemudel Speed 3.6, millega ta sõitis enne profiks saamist. Ka Tanel Kangert on noorusaegadel kangutanud just CLASSIC ratta seljas.
  • Kõige kergem metallist CLASSIC maastikuratta raam on olnud 15 aastat tagasi skandiumist ja see kaalus 1280 grammi.
  • Kõige kergem uue aja CLASSIC 29“ süsinikust maastikuratta raam kaalus 1390 grammi ja terve ratas 9,8 kilogrammi.
  • Kõige kergem CLASSIC ratas täna on jooksuratas, mis on valmistatud lennukialumiiniumist ja kaalub kõigest 1,9 kilogrammi.
  • Kõige töökam CLASSIC ratas on Eesti Postile tehtud erimudel. Sellega tuuakse kohale meie igapäevane post kõikjal Eestis. Postiljoni keskmine läbisõit aastas on 6000km, mistahes ilmaga ja talvel naelkummidega, kaasas 40-kilosed postikotid.
  • Kõige porisem CLASSIC mudel on FÄTT, soo-, maa- ja lumekulgur, universaalne rendiratas.
  • Kõige rohkem maailma nuusutanud ja vatti saanud CLASSIC ratas on Legend, tavaline seeriatoodangu neljasaja-eurone maastikumudel, millega Uhhuduuri kartmatud mehed seiklesid viiel korral televisioonist ja raamatutest tuttavatel teekondadel läbi Aasia, Aafrika ja Lõuna-Ameerika kontinentide.
  • Sama rattaga, CLASSIC Legendiga, põrutasid eestlased ja lätlased 2001. aasta jaanuaris Helsinkist Polaarjoonele, jõuluvanale külla, läbides nädalaga 900km Soome pakaselistel talveteedel.
  • Kõige pühitsetumaks CLASSIC mudeliks on olnud Tule Toojad, kolmerattalised tandemid, mis mängisid peaosa Laulu- ja Tantsupeo tule toomisel. 2014 TuleTulemine algas 15. juunil Tartust, 1000-kilomeetrine teekond kulges 20 päeva jooksul jalgratastel läbi maakondade Tallinnasse Tantsupeo etendusele.
  • Kõige unikaalsem veidrik ja true collectioner’s item CLASSIC on olnud Monster Stereo Družba ainueksemplar laia diivanistmega, millel kahekesi kõrvuti vändates läbiti Tartu Rattamaraton.
  • Kõige kuju muutvam ja ebamaisem CLASSIC mudel on olnud Funk, mida Vändra maratoni loosiauhinnaks on aastate jooksul kleebitud üleni karvaseks, mullikilega, jõupaberiga, põhu ja heinaga, Kalevi kommidega, vihalehtedega saunarattaks ja muudki veel.
  • Kõige viisipidavam ja laululembesem CLASSIC mudel on olnud samuti Funk, millega Liis Lemsalu ja Maia Vahtramäe armastasid noorusaegadel sumedaid suvepäevi veeta.
  • Kõige rokkivam CLASSIC mudel on olnud Chopper, millega näitlejad ja rokkstaarid armastasid varastel sajandi alguse aastatel ilma peal poosetada.
  • Kõige elektrifitseeritum CLASSIC mudel on olnud E-CLASSIC, 2013. aasta elektriratas, mida juba sel ajal üks edumeelsemaid Eesti linnavalitsusi ostis 10 tükki ametnike töösõitudeks.
  • Kõige võimujanusemad ja privilegeeritumad CLASSIC rattad on olnud siniseks värvitud ja kollaste tähekestega erimudelid, mis veeresid Euroopa Liidu presidendi Romano Prodi ja Eesti peaministri Mart Laari istumise all Pärnus 2001. aastal 16,9km, uudistades peata Leninit ja teisi suvepealinna vaatamisväärsusi.
  • Kõige kauem püsinud CLASSIC mudel on ühekäiguline lihtne Deluxe. See on täna põhiolemuselt sama, mis aastal 1999.
  • Kõige rohkem handmade CLASSIC on 2019. aasta uusim Elegance mudelipere, millele on üle kogu ratta käsitööna väikeste näpukestega peale pandud lugematu arv ilusaid täppe ning lenksul kellegi käekestega päris vitstest punutud naturaalsed korvid.
  • 2019. hooajaks tegime tervelt 24 uut CLASSIC mudelit!