Garmini uus lipulaev!

Jun 22

Hawaii tiimitüdruk Ann-Christine Allik alias Tatrapuder :) testis uut Garmin Edge® 1040 pardakompuutrit. Laseme tal jutustada.


Mina olen kasutanud Garmin Edge rattakompuutrit enam-vähem sellest ajast saati, kui rattaga sõitma hakkasin, seega alates kevadest 2020. Mu esimeseks ja seni ainsaks abimeheks oli Garmin Edge 1030. Miks olen valinud just kõige kobakama seadme? Sõites tundmatutel teedel saan sellega kõige paremini kasutada kaardifunktsiooni, kuid seejuures on ruumi, et näha enda jaoks tähtsaid andmeid (südame löögisagedus, võimsus, kadents jms). 

Uus Garmin Edge 1040 tuleb võrreldes 1030ga üsna paljude lisafunktsioonidega. Alustuseks on ekraani valgus teravam ja vihmase ilmaga metsas sõites paistab läbi piiskade info paremini kui varem – ei pea käega ekraani üle tõmbama. Puutetundlikkus on eelkäijatest parem ning eelsalvestatud ekraanivaadete vahetamine toimub kiiremini. Lisaks sellele on nüüd sõidu ajal ees olevate infoväljade muutmine kiirem ja kergem. Mitte, et see oleks sõidu ajal vajalik tegevus, aga tavaliselt kodus ununeb ju ära, siis hea üksinda sõites ekraan enda järgi paika sättida. 

Nagu Garmini seadmetega viimasel ajal ikka, on rattakompuutri algne seadistamine tehtud väga lihtsaks ning arvutiga ühendamist vaja ei ole. Põhimõtteliselt kõik on tehtav seadmes endas, kuid saad ka vanu seadeid läbi äpi üle kanda. Ekraani resolutsiooni on parandatud ning peamenüüd on lõpuks muudetud. Väga lihtne on nüüd peaekraanil navigeerida eelmise treeningute ja salvestatud teekondade vahel. Lisaks sellele on 1040l olemas Garmini poolt loodud treeningfunktsoonid, kus siis on sinu eelnevate treeningutega arvestavad treeningsoovitused, mille järgi veel tugevamaks ja kiiremaks treenida saad! Jah, ma tean, et isegi 1030 Plusil on selline funktsioon, aga 1040 on ikkagi ägedam. Igatahes treeningfunktiooni kasutades ta ütleb sulle täpselt millal ja kui kaua ning millise tugevusega pingutama pead – sina pead ainult jalad ja südame vastavalt tööle panema ja ära kannatama. 

Uus Edge on veel voolujoonelisem ning natuke õhem eelkäijatest. Kuigi ta üldsuurus on mõned millimeetrid suurem, siis on ta ikkagi kergem eelmistest. Tagant üleni musta Garmini alumine äär on hõbedane ning laadimisaugu kate on nüüd kasutaja jaoks mugavam, kui varem (väike asi, aga igapäevase kasutaja tunneb vahet küll). Võib-olla on disaini mõttes pisut Garminilikku pettumust, sest tundub, et nad üleliia just tiigrihüppeid teha ei taha, kuid samas miks muuta midagi, mis on armastatud väga paljude poolt?


Nagu kombeks, siis ühendades powermeetri näeb võimsust, pulsivööga südame löögisagedust, käiguvahetaja ühendamisega ülekandeid ja käiguvahetaja aku seisu, radar näitab tagant lähenevaid autosid ja telefoni teated saab ka aktiveerida. Just nagu eelkäijatel, on ka uuel Edge 1040l kolm nuppu – sisse-väljalülitusnupp, start-paus nupp ja lap nupp. 

Üheks suurepäraseks uuenduseks on USB-C laadija. Kes ei unistaks sellest, et ühel päeval saame kogu oma tehnikat laadida ühe kaabliga ja ei pea laagrisse minnes pakkima 7 eri otsaga juhet? 

Rääkides aku kestvusest, siis 1040 aku kestab justkui igavesti. Meie salajased katsed ütlevad näiteks, et kui lähed ja sõidad 400 kilomeetrit 16 tunniga, siis saab 100% akust 63%. Seega Garmin annab omalt poolt kõik, et me rohkem pikki sõite teeks ja unustaks ära mingisugused tunnised treeningud. Ametlike andmete järgi peaks uue Edge aku kestma tavalises GPS kasutuses kuni 35 tundi ja akut säästav režiimil lausa 70 tundi. 


Kui Garmini peakontorist tuleks mulle kõne ja küsitakse, et mida ma muudaks, siis ma päris ausalt isegi ei tunne, et väga palju midagi muuta oleks vaja. Võib-olla lisaks Edgele ka kaardimaksfunktsiooni nagu Garmini kelladel juba on – siis on kohvikupeatustel veel muretum käia… 



Kompuutrid ja spidomeetrid